Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Kategóriák / Termékek

Egy öntözéstechnikai cég - 30 év tanulságai

Miután több évig dolgoztak egy öntözőrendszer kivitelező cégnél, Laci és Dávid úgy döntöttek, hogy saját vállalkozásban szeretnék folytatni. Ekkorra megtanulták a telepítés csínját-bínját. Ami 30 évvel ezelőtt egy vakmerő ugrásnak tűnt, mára egy jól működő vállalkozássá nőtte ki magát. Egy dolog azonban soha nem változott: a cég kizárólag az öntözéstechnikára összpontosított. Az elmúlt évek során mindenféle más szolgáltatásra is felkérték őket, de kitartottak amellett, hogy kizárólag öntözési szolgáltatásokat nyújtanak. Elmesélték nekünk, hogy milyen fontos tanulságokat szűrtek le a cég három évtizedes tevékenysége során.

Bizonytalan kezdet

Amikor a 30 évvel ezelőtt megalapították a cégüket, a munka technikai oldalával tisztában voltak. Ami kihívást jelentett számukra, az az üzleti oldal volt. Visszatekintve mindketten elismerik, hogy nem volt meg az "üzleti vénájuk" ahhoz, hogy a kezdeti években megfelelően nyereségesek legyenek.

"Kaptunk ugyan munkákat, de az igazság az volt, hogy nem éreztük eléggé ennek a biznisz oldalát" - mondta Laci. "Árokásók vagyunk - nem marketingesek." Annak idején valószínűleg kuriózumnak számított ebben az üzletágban, hogy egy ismert tanácsadót kértek fel segíteni. "Egy kétnapos intenzív tanácsadásra kértük fel az egyik legismertebb marketing tanácsadót" - mondta Dávid. "Annyi mindent tanultunk abban a két napban, hogy az hihetetlen volt.” "Ahogy kezdtük megérteni az üzleti oldalt, egyre nagyobb sikereket értünk el. Ehhez be kellett ismernünk, hogy gyakran más IT, üzleti, marketing szakértelmére kellett támaszkodnunk ahhoz, hogy a dolgok beinduljanak."

Az üzlet építése

A kezdetekben az egyik legfontosabb felismerés az volt, hogy "megértettük, hogy két fiatal srác vagyunk, akik most kezdték a vállalkozásukat, és egyszerűen nem tudtunk túl sok érvet felsorolni az ügyfeleinknek arra, hogy miért is bízzanak meg bennünk" - mondta Laci. "Nem volt referencialistánk.” "Így hát kizárólag a befejezés utáni fizetéssel dolgoztunk, és azt mondtuk az ügyfeleinknek, hogy egy forintot sem kell fizetniük nekünk, amíg nem végeztünk. Ez nagyon jól működött." Dávid szerint az is segített megkülönböztetni őket a versenytársaktól, hogy három éves alkatrész- és munkagaranciát kínáltak. Ezek az ötletek igazán kifizetődőek voltak a hűséges ügyfélkör kiépítésében.

"Ma a vállalatnak sok ezer ügyfél van az adatbázisában. A két testvér a sikerük nagy részét annak tulajdonítja, hogy továbbra is a meglévő ügyfélkörükre figyelnek, ahelyett, hogy folyamatosan új munkák után kajtatnának. "Még akkor is, amikor mások csak az új telepítésekre fókuszáltak, mi mindig gondosan odafigyeltünk a meglévő ügyfélkörünkre" - mondja Laci.

"Ez jól szolgált minket a szűkösebb időszakokban is, amikor nem voltak új telepítési munkák, mégis továbbra is kaptunk munkát, mert van egy hűséges bázisunk, amely évről-évre visszahoz minket a karbantartási munkák miatt."

Az utólagos öntözőrendszer átalakítások szintén a cég egyik fontos bevételi forrásává vált, amit szintén a meglévő ügyfelek bázisa tett sikeressé. "Ahogy az öntözési technológia fejlődött, egyre több lehetőségünk nyílt arra, hogy az újabb technológiai generációkat kínáljuk" - mondta Dávid. "Visszamentünk jó pár régebbi ügyfelünkhöz és utólagosan mondjuk az új Rotator fúvókákat szereltük be, és olyan volt, mintha a rendszerük vadonatúj lenne. Az ügyfeleink nagyon elégedettek voltak ezzel a szolgáltatással, minden évben többet csináltunk."

Ügyfélhűség

Mindkét testvér állítása szerint az ügyfelekkel való szoros kapcsolat kiépítése mindig is elsődleges volt számukra. Szerintük éppen ez az erős kapcsolat járul hozzá, hogy ne egyszerűen az árakkal versenyezzenek, hanem szinte sosem ők adják a legalacsonyabb árajánlatot - mégis folyamatosan kapnak munkát.

Helyszíni felmérések minden esetben

"Még fontos az üzletpolitikánkban, hogy minden esetben kimegyünk a helyszínre és időt töltünk az ügyféllel. Ez ki is zárja persze, hogy a legalacsonyabb árat adjuk, de ennek ellenére minden estben találkozunk az ügyfelekkel, kimegyünk, felmérjük a kertet, stb.. Megmutatjuk azt is, hogy mennyi vizet fognak megtakarítani az idő múlásával. Abban hiszünk, hogy ezek az extra erőfeszítések kifizetődnek."

Plusz szolgáltatások?

Az ügyfelekkel való szoros kapcsolat miatt sok esetben felmerült, hogy gyakran további szolgáltatásokat kérnek, mondjuk, hogy tudunk-e füvet nyírni – mesélte Laci. "Valahogy soha nem éreztük, hogy ez nekünk való lenne. Szerintem az egyik legnagyobb hiba, hogy minden szakterületbe csak belekapnánk, de egyiknek sem lennénk szakértői. Mi az öntözéstechnikában vagyunk  jók." Dávid is így gondolja: „Nekem is az az érzésem, hogy akkor járunk jobban, ha az öntözésben válunk igazi szakértővé. És azt sem akartam, hogy egy másik területen végzett gyenge munkával tönkre tegyük a több évtizedes hírnevünket". Arra természetesen figyelmet fordítunk, hogy az öntözés legújabb technológiájával lépést tartsunk. és abban folyamatosan szakértők legyünk. De a mi legnagyobb erősségünk nem is feltétlenül ez, hanem a jó ügyfélkezelés. "A vevőink ismernek minket, bíznak bennünk. Nincs értékesebb, mint ez a fajta hűség."

 

Te is fejlesztenéd öntözéstechnikai vállalkozásod? Regisztrálj kertépítőként!

 

Tartalomhoz tartozó címkék: kertépítés